• Το ασύνδετο της τουριστικής δραστηριότητας με τη γεωργική εκμετάλλευση, τα προϊόντα και την αγροτική και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί αδυναμία προσέλκυσης διαφορετικών τύπων τουριστών ενώ συμβάλλει στην ένταση της εποχικότητας αφού το προσφερόμενο μέχρι τώρα τουριστικό προϊόν αφορά κατά κύριο λόγο στην ορεινή φυσιογνωμία της περιοχής. Στην προηγηθείσα παρέμβαση «Leader ΙΙ», υλοποιήθηκαν μεν υποστηρικτικές ενέργειες με την δημιουργία αυτοτελών εντύπων γνωριμίας  μερικών μόνο Δήμων της περιοχής, δεν αναλήφθηκαν όμως ολοκληρωμένες δράσεις για την συνολική προβολή της περιοχής παρέμβασης, ως ενιαίου ομοιογενούς χώρου και διακριτού τουριστικού προορισμού..  
  • Είναι φανερό πως στην περιοχή εφαρμογής υπάρχει ανάγκη περαιτέρω ενδυνάμωσης, ποιοτικής διαφοροποίησης και σταδιακού θεματικού εμπλουτισμού της τουριστικής προσφοράς σε βαθμό που να εξασφαλίζει νέους όρους ζήτησης και παγίωσης της θέσης της περιοχής στην ούτως η άλλως αναπτυσσόμενη αλλά και ανταγωνιστική τουριστική  αγορά. 
  • Ζητούμενο λοιπόν είναι η συνολική ανάδειξη όλων των πλεονεκτημάτων της περιοχής με τρόπο ορθολογικό και ολοκληρωμένο, έτσι ώστε  φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, ποιοτικά προϊόντα της περιοχής, γαστρονομική παράδοση, ιδιαιτερότητες καθιερωμένων τοπικών εκδηλώσεων και ανθρώπινη ζεστασιά, όσον αφορά την υποδοχή και εξυπηρέτηση των επισκεπτών, να προσδιορίζουν τα διακριτά και αναγνωρίσιμα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά της περιοχής και των τουριστικών παροχών της. Η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου προϋποθέτει ασφαλώς, αφ’ ενός την διακλαδική επιχειρηματική συστράτευση όλων των εμπλεκομένων παραγόντων της περιοχής και αφ’ ετέρου την δημιουργία και χρήση εύχρηστων και αποτελεσματικών κοινών εργαλείων.
  • Η πρώτη προϋπόθεση μπορεί να εξασφαλισθεί  με επιτυχία μέσω της συλλογικής  και συγκροτημένης ενεργοποίησης των τοπικών παραγόντων παραγωγής προϊόντων και παροχής τουριστικών και συναφών υπηρεσιών, όπως αυτή προδιαγράφεται από την άμεση προοπτική συγκρότησης του Τοπικού Συμφώνου Ποιότητας, το οποίο, ως  Νομικό Πρόσωπο, θα αποτελέσει  το ουσιαστικό όργανο  διαχείρισης των τουριστικών πόρων της περιοχής και σχεδιασμού- υλοποίησης των απαραιτήτων δράσεων ανάδειξής τους.
  • Τέτοια δέσμη συλλογικών ενεργειών  προβλέπεται στα πλαίσια της Δράσης 1.3.3.2 του Τοπικού Προγράμματος Leader+ Βόρειας Πελοποννήσου, που έχει μεν ως γενικό στόχο την προώθηση- προβολή της περιοχής (εκτός του γεωργικού τομέα),  επικεντρώνεται όμως στους ακόλουθους ειδικούς στόχους:   
  • 1. Την προβολή και ανάδειξη της περιοχής ως τουριστικού προορισμού υψηλής περιβαλλοντικής και πολιτιστικής αξίας.
  • 2. Την ευρεία πληροφόρηση των δυνητικών επισκεπτών του συνόλου της περιοχής για την τουριστική της ταυτότητα και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως:
  • ·               Το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον της περιοχής (περιοχές φυσικού κάλλους, περιοχές Natura 2000, υδροβιότοπος κλπ ).
  • ·               Τα πολιτιστικά και λαογραφικά στοιχεία της περιοχής.
  • ·               Μνημεία και κτίρια της αγροτικής κληρονομιάς.
  • ·               Τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού τις οποίες ο επισκέπτης μπορεί να ασκήσει στην περιοχή (ποτάμιες δραστηριότητες, χιονοδρομία, δραστηριότητες οινικού ενδιαφέροντος κλπ).
  • §               Τους πόλους τουριστικής έλξης (ιστορικοί χώροι - προορισμοί, μνημεία της φύσης, τουριστικές διαδρομές, θέσεις θέας, μονοπάτια).
  • ·               Τις παραδοσιακές δραστηριότητες και πολιτιστικές εκδηλώσεις
  • ·               Τα ποιοτικά πρότυπα διατροφής.
  • ·               Τις δυνατότητες ευχερούς προσέγγισης στην περιοχή (αυτοκινητόδρομος Κορίνθου- Τρίπολης, Εθνική οδός Τρίπολης- Ολυμπίας, Εθνική οδός Κορίνθου- Πατρών κλπ)
  • ·               Την γειτνίαση με άλλους γνωστούς και καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς (Ναύπλιο, Ολυμπία, Επίδαυρος κλπ) ως και την δυνατότητα εύκολης εξόδου προς παραθαλάσσιες περιοχές
  • 3. Την διαφήμιση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων εντός και εκτός της περιοχής παρέμβασης.
  • 4.       Την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων εντός της περιοχής παρέμβασης και την ενίσχυση της τοπικής αυτογνωσίας και αυτοπεποίθησης.
  • 5.       Την βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων στους επισκέπτες υπηρεσιών  όσον αφορά την πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωσή τους (μέσα μαζικής μεταφοράς, επισκέψιμοι χώροι γενικού η θεματικού ειδικού ενδιαφέροντος, τοπική ιστορία και παράδοση, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησής τους σε διαμονή και εστίαση, τοπικά προϊόντα εκτός γεωργικού τομέα κλπ)
  • 6. Την σύσφιξη  και βελτιστοποίηση των σχέσεων των επαγγελματιών του τουριστικού τομέα, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τον τοπικό πληθυσμό.
  • 7. Την οικοδόμηση και συλλογική οικειοποίηση  τοπικής τουριστικής ταυτότητας.
  • 8. Την εξασφάλιση προστιθέμενης αξίας στην τουριστική εικόνα της περιοχής, μέσω των πολλαπλασιαστικών θετικών επιπτώσεων των προσπαθειών συστηματικής ανάδειξης και προβολής της.